Γραπτή Εκφραση

Γραπτή Εκφραση
H διαταραχή γραπτής έκφρασης η οποία χαρακτηρίζεται από μειωμένη ικανότητα του παιδιού να συνθέσει ένα γραπτό κείμενο. Δηλαδή, οι δεξιότητες γραφής, όπως μετρούνται με σταθμισμένες δοκιμασίες ατομικά είναι σημαντικά κατώτερες από τις αναμενόμενες της χρονολογικής ηλικίας του παιδιού, της νοημοσύνης του και της κατάλληλης για την ηλικία του εκπαίδευσης Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι η διαταραχή γραπτής έκφρασης δύναται να συνυπάρξει με την δυσαριθμησία και ιδιαίτερα με την δυσλεξία λόγω της στενής σχέσης ανάγνωσης-γραφής Τις περισσότερες φορές συνυπάρχουν διαταραχές ανάγνωσης και γραφής και σπανίως διαγιγνώσκονται ξεχωριστά η μια χωρίς την ύπαρξη της άλλης.
Μπορούμε παρακάτω να αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια από τα χαρακτηριστικά παιδιών με διαταραχή γραπτής έκφρασης
Πολλά λάθη στην γραμματική ή στον τονισμό
κακή οργάνωση των παραγράφων
πολλά ορθογραφικά λάθη (Δυσορθογραφία)
πολύ κακό γράψιμο (Δυσγραφία).
Τονισμός (παρατονισμός) ή παντελής έλλειψη τόνων
Το περιεχόμενο του κειμένου δεν είναι κατανοητό.
Απουσία απόστασης μεταξύ λέξεων στην πρόταση
Έλλειψη γενίκευσης των κανόνων ορθογραφίας
Αυτά τα βασικά παραδείγματα μαθηματικών δυσκολιών αποτελούν «οδηγό» για έλεγχο του γονέα στο παιδι σχολικής ηλικίας.
Μπορούμε παρακάτω να αναφέρουμε ενδεικτικά κάποια από τα χαρακτηριστικά παιδιών με διαταραχή γραπτής έκφρασης
Πολλά λάθη στην γραμματική ή στον τονισμό
κακή οργάνωση των παραγράφων
πολλά ορθογραφικά λάθη (Δυσορθογραφία)
πολύ κακό γράψιμο (Δυσγραφία).
Τονισμός (παρατονισμός) ή παντελής έλλειψη τόνων
Το περιεχόμενο του κειμένου δεν είναι κατανοητό.
Απουσία απόστασης μεταξύ λέξεων στην πρόταση
Έλλειψη γενίκευσης των κανόνων ορθογραφίας
Αυτά τα βασικά παραδείγματα μαθηματικών δυσκολιών αποτελούν «οδηγό» για έλεγχο του γονέα στο παιδι σχολικής ηλικίας.