Μαθησιακές Δυσκολίες

Ο όρος «μαθησιακές δυσκολίες» χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο διαταραχών που μειώνουν την ικανότητα ενός ατόμου να επικοινωνήσει ή να μάθει. Ουσιαστικά οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελεί έναν ευρύ όρο κάτω από τον οποίο, οι διάφορες διαταραχές εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην απόκτηση και χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων.
Μια απλή κατηγοριοποίηση των διάφορων τύπων μαθησιακών δυσκολιών καταλήγει σε τρεις βασικές κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθησιακές δυσκολίες χωρίζονται σε:
Δυσλεξία. Οι δυσκολίες αυτές αναφέρονταικυρίως σε προβλήματα της αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου, δηλαδή ανάγνωσης. Παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων σε λεξικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο
Δυσαριθμησία. Η κατηγορία αναφέρεται σε δυσκολίες αναγνώριση αριθμών και μαθηματικών συμβόλων, στην απομνημόνευση της προπαίδειας, στην κατανόηση αφηρημένων μαθηματικών εννοιών και στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
Δυσκολίες γραπτού λόγου. H διαταραχή γραπτής έκφρασης χαρακτηρίζεται από μειωμένη ικανότητα του παιδιού να συνθέσει ένα γραπτό κείμενο.Δηλαδή, οι δεξιότητες γραφής, όπως μετρούνται με σταθμισμένες δοκιμασίες ατομικά είναι σημαντικά κατώτερες από τις αναμενόμενες της χρονολογικής ηλικίας του παιδιού.
Πρέπει να τονίσουμε ότι για να χαρακτηριστεί κάποιος ως άτομο με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει υποχρεωτικά να έχει φυσιολογική νοημοσύνη. Δηλαδή να έχει κανονικό ή υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Δεν πρέπει να συγχέουμε τις μαθησιακές δυσκολίες με την νοητική υστέρηση ή την ‘’τεμπελιά’’.
Μια απλή κατηγοριοποίηση των διάφορων τύπων μαθησιακών δυσκολιών καταλήγει σε τρεις βασικές κατηγορίες. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθησιακές δυσκολίες χωρίζονται σε:
Δυσλεξία. Οι δυσκολίες αυτές αναφέρονταικυρίως σε προβλήματα της αποκωδικοποίηση του γραπτού λόγου, δηλαδή ανάγνωσης. Παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάλυση των λέξεων σε ακουστικές μονάδες και στη σύνθεση συλλαβικών ακουστικών μονάδων σε λεξικά σύνολα με εννοιακό περιεχόμενο
Δυσαριθμησία. Η κατηγορία αναφέρεται σε δυσκολίες αναγνώριση αριθμών και μαθηματικών συμβόλων, στην απομνημόνευση της προπαίδειας, στην κατανόηση αφηρημένων μαθηματικών εννοιών και στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.
Δυσκολίες γραπτού λόγου. H διαταραχή γραπτής έκφρασης χαρακτηρίζεται από μειωμένη ικανότητα του παιδιού να συνθέσει ένα γραπτό κείμενο.Δηλαδή, οι δεξιότητες γραφής, όπως μετρούνται με σταθμισμένες δοκιμασίες ατομικά είναι σημαντικά κατώτερες από τις αναμενόμενες της χρονολογικής ηλικίας του παιδιού.
Πρέπει να τονίσουμε ότι για να χαρακτηριστεί κάποιος ως άτομο με μαθησιακές δυσκολίες πρέπει υποχρεωτικά να έχει φυσιολογική νοημοσύνη. Δηλαδή να έχει κανονικό ή υψηλό δείκτη νοημοσύνης. Δεν πρέπει να συγχέουμε τις μαθησιακές δυσκολίες με την νοητική υστέρηση ή την ‘’τεμπελιά’’.