Τραυλισμός

Τραυλισμός
Ο τραυλισμός αποτελεί διαταραχή στην ροη προφορικού λόγου και αφόρα τον ρυθμό, την μελωδικότητα, την ταχύτητα ομιλίας και χαρακτηρίζεται από άρρυθμη επανάληψη συλλαβών και μονοσύλλαβων λέξεων και εκδηλώνονται με ασυντόνιστες κινήσεις του μυϊκού συστήματος της αναπνοής, της φωνής και της άρθρωσης.
Χαρακτηριστικά που "μαρτυρουν" την διαταραχή είναι η ασυνήθιστα υψηλή συχνότητα παρουσίας ενός από τα ακόλουθα:
Επαναλήψεις ήχων και συλλαβών
Επιμηκύνσεις ήχων
Επιφωνήματα
Διακοπτόμενες λέξεις (παύσεις σε μια λέξη)
Ηχηρές ή σιωπηλές αναστολές (γεμάτες ή κενές παύσεις της ομιλίας)
Περιφράσεις (υποκαταστάσεις λέξεων για την αποφυγή προβληματικών λέξεων)
Παραγωγή λέξεων με υπέρμετρη φυσική ένταση
Επαναλήψεις ολόκληρων μονοσύλλαβων λέξεων (το-το-το-το είδα).
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα ποσοστά εμφάνισης του τραυλισμού είναι υψηλοτέρα σε ηλικίες 3-7 ετών (αναπτυξιακό επίπεδο διαταραχής), όταν δηλαδή έχουμε ταυτόχρονη ραγδαία ανάπτυξη του λόγου. Ο τραυλισμός εμφανίζεται σε ποσοστό 1% στα παιδιά σχολικής ηλικίας και στους ενήλικες και 5% στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από κοινωνικό ή μορφωτικό επίπεδο, ευφυΐα φυλή και σε στατιστική αναλόγια 3-4 αγόρια προς 1 κορίτσι, εν αντιθέσει με μεγαλύτερες ηλικίες.
Χαρακτηριστικά που "μαρτυρουν" την διαταραχή είναι η ασυνήθιστα υψηλή συχνότητα παρουσίας ενός από τα ακόλουθα:
Επαναλήψεις ήχων και συλλαβών
Επιμηκύνσεις ήχων
Επιφωνήματα
Διακοπτόμενες λέξεις (παύσεις σε μια λέξη)
Ηχηρές ή σιωπηλές αναστολές (γεμάτες ή κενές παύσεις της ομιλίας)
Περιφράσεις (υποκαταστάσεις λέξεων για την αποφυγή προβληματικών λέξεων)
Παραγωγή λέξεων με υπέρμετρη φυσική ένταση
Επαναλήψεις ολόκληρων μονοσύλλαβων λέξεων (το-το-το-το είδα).
Έρευνες έχουν δείξει ότι τα ποσοστά εμφάνισης του τραυλισμού είναι υψηλοτέρα σε ηλικίες 3-7 ετών (αναπτυξιακό επίπεδο διαταραχής), όταν δηλαδή έχουμε ταυτόχρονη ραγδαία ανάπτυξη του λόγου. Ο τραυλισμός εμφανίζεται σε ποσοστό 1% στα παιδιά σχολικής ηλικίας και στους ενήλικες και 5% στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ανεξάρτητα από κοινωνικό ή μορφωτικό επίπεδο, ευφυΐα φυλή και σε στατιστική αναλόγια 3-4 αγόρια προς 1 κορίτσι, εν αντιθέσει με μεγαλύτερες ηλικίες.